Vajíčková diéta 2


Vajíčková diéta

Vybrať si tú správnu diétu, ktorá bude pre vás vhodná po chuťovej, fyzickej aj psychickej stránke, nie je vždy jednoduché. Častokrát vyskúšame veľké množstvo diét, no žiadna neprinesie želané výsledky. Dnes vám ponúkame vajíčkovú diétu, ktorá, ako už názov napovedá, bude tvorená prevažne z vajíčok.

Táto diéta vznikla len pred niekoľkými rokmi na americkej klinike Mayo Clinic. Ohľadom jej vhodnosti je vedených mnoho diskusii. Jedni tvrdia, že priveľká konzumácia vajec môže zvyšovať cholesterol, oní odborníci tieto tvrdenia vyvracajú názorom, že vajíčka na cholesterol nemajú žiaden vplyv. Nechcem tu rozoberať vedecké výskumy v súvislosti s konzumáciou vajíčok a hladinou cholesterolu, chcem vám len ponúknuť diétu, ktorá už mnohým schudnúť pomohla.

 

Niečo málo o vajíčkach

Vajcia patria k jedným z najvýživnejších potravín, sú bohatým zdrojom mnohých dôležitých výživných látok, vysoko-kvalitných bielkovín, vitamínov a minerálov. Jedno vajce pokryje až 15% dennej potreby bielkovín pre dospelého človeka. Bielkoviny sú nenahraditeľné pre stavbu a údržbu svalov, pomáhajú udržiavať správny metabolizmus a tým bojovať proti mnohým ochoreniam. Nemenej dôležitý je aj vysoký podiel vitamínu A, D, B a minerálov ako selén, jód, fosfor, biotín či kyselina panoténová.

Žĺtok je zdrojom omega-3 mastných kyselín, ktoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie mozgu a očí. To, že vajce je ideálnou potravinou na chudnutie dokazuje fakt, že stredne veľké vajce obsahuje len 80 kalórii.

 

vajíčková diéta toast vajcia

 

Ako vajíčková diéta funguje?

Prevedení tejto diéty je niekoľko od tej najprísnejšej, kedy môžete konzumovať len vajíčka, cez miernejšiu, kde môžete zjesť aj niekoľko kúskov zeleniny, až po diétu so systematickým rozložením povolených a nepovolených potravín. A práve túto diétu som sa rozhodla vám dnes predstaviť.

 

Zakázané potraviny:

  • biela múka
  • cestoviny
  • zemiaky
  • ryža
  • cukor v akejkoľvek forme okrem ovocného
  • mliečne a kyslomliečne výrobky
  • tučné mäso
  • olivy
  • kukurica

 

Povolené potraviny:

  • Zelenina- najmä brokolica, mrkva, zeler, paradajky, šalát a cibuľa
  • Čierny čaj alebo káva bez cukru a mlieka, bylinkové čaje
  • Ovocie- hlavne citrusy-citrón, pomaranč či grep. Podľa niekoľkých štúdii totiž grep obsahuje látku zvanú naringenin, ktorá pomáha spaľovať tuky.

 

 

Prečo by ste mali vyskúšať vajíčkovú diétu?

vajíčková diéta jedálničekVajíčková diéta je založená na princípe čo najnižšieho príjmu sacharidov. Práve sacharidy sú telom využívané ako rýchly zdroj energie, pričom prebytok je ukladaný do zásob vo forme tuku. V prípade, že príjem sacharidov klesne pod hranicu 50g denne, telo je nútené zmeniť metabolizmus a ako zdroj energie začína využívať tukové bunky.

Vajíčka obsahujú minimálne množstvo sacharidov, v stredne veľkom vajci nájdeme asi 5 g nasýtených tukov a 7 g bielkovín. Vajíčka sú preto ideálnym pomocníkom pri chudnutí aj mimo vajíčkovej diéty, dodajú telu potrebné množstvo bielkovín, „dobrých“ tukov, energie a takmer žiadne sacharidy.

 

 

Príklad jedálneho lístka

Vajíčkovú diétu by ste mali držať 7 až 14 dní. Nezabúdajte na dostatočný prísun tekutín, najlepšie čistej vody alebo nesladeného bylinkového čaju.

 

Pondelok

Raňajky: 2 vajíčka varené natvrdo, zmes pripravená zo šťavy z jedného citrónu a vlažnej vody

Obed: 150g pečenej ryby, jeden grapefruit

Večera: 3 varené vajíčka

 

Utorok

Raňajky: krajec celozrnného toastu, jeden grapefruit

Obed: 1 šálka pomarančovej šťavy, dve mrkvy

Večera: 1 varené vajíčko, 100g varenej ryby

 

Streda

Raňajky: 2 vajíčka natvrdo, 2 mrkvy

Obed: 200g vareného hovädzieho mäsa, 3 paradajky

Večera: 2 pomaranče, 1 varené vajíčko

 

Štvrtok

Raňajky: praženica z troch vajec, cibuľa a petržlen

Obed: 200 g vareného kuracieho mäsa, grapefruit

Večera: tuniak vo vlastnej šťave a listový šalát

 

Piatok

Raňajky: čerstvé ovocie (okrem banánu)

Obed: zeleninový šalát s dvomi vajíčkami natvrdo a nízkotučným tvrdým syrom

Večera: 3 varené vajíčka

omeleta vajcia, vajíčková diéta

Sobota

Raňajky: celozrnný toast, varené vajíčko, mrkva

Obed: grilovaná ryba, grapefruit

Večera: omeleta z jedného vajíčka a dvoch bielkov

 

Nedeľa

Raňajky: 50 g chudej šunky, vajíčko natvrdo, 2 paradajky,

Obed: zeleninový šalát s dvomi varenými vajíčkami a nízkotučným tvrdým syrom

Večera: pečené kuracie stehno, bez kože, dusená zelenina

 

Ak ste už diétu zvládli, určite máte zo seba dobrý pocit a pohľad v zrkadle je toho dôkazom. Nedovoľte teda, aby vaša námaha vyšla nazmar. S pridávaním ostatných potravín do svojho jedálnička buďte opatrní a doprajte svojmu telu čas nato, aby sa s prechodom na normálne stravovanie vyrovnalo inak ako jojo efektom.

 

 

Máte skúsenosti?

Pomohla vám vajícková diéta schudnúť? Neváhajte a podeľte sa s nami o vaše postrehy. Stačí napísať komentár pod článok. Ďakujeme.

 

Vajíčková diéta
3.4 (67.5%) 88 votes


Pridaj komentár

2 myšlienky “Vajíčková diéta